Административно обслужванеВ този раздел са публикувани материали, свързани с подобряването на административното обслужване | ||
![]() Концепция за подобряване на административното обслужване в контекста на принципа "едно гише" e приета с Решение № 878 на Министерския съвет от 29.12.2002 г. Концепцията е отменена с Решение № 140 на Министерския съвет от 17 март 2014 г. за приемане Стратегия за развитие на държавната администрация, 2014 – 2020 г. | ||
![]() Базисния модел на обслужване на "едно гише" е приет с Решение № 878 на Министерския съвет от 29.12.2002 г. | ||
![]() Документът е разработен през 2008 г. в рамките на проект “Промотиране на системи, инструменти и добри практики за управление на качеството в администрациите”, финансиран по Оперативната програма “Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд | ||
![]() Документът е разработен през 2008 г. от Министерството на държавната администрация и административната реформа | ||
![]() Анализът е изготвен през 2008 г. в рамките на проект “Разработване на среда, осигуряваща електронни разплащания в процеса за предоставяне на административни услуги по електронен път”, финансиран по Оперативната програма “Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд | ||
![]() Ръководството е разработено през 2008 г. в рамките на Проект "Промотиране на системи, инструменти и добри практики за управление на качеството в администрациите" , финансиран по Оперативна програма "Административен капацитет" | ||
![]() Методологията е разработена в изпълнение на "Наредбата за административното обслужване" и цели да подпомогне администрациите в комуникацията им с гражданите и бизнеса с оглед подобряване на административното обслужване. Тя е създадена в рамките на ФАР проект BG2003/004-937.10.01 - "Укрепване на капацитета на българската администрация за прилагане на Стратегията за модернизиране на държавната администрация за подобрено предоставяне на услуги" | ||
![]() Административните услуги са стандартизирани през 2008 г. по проект ”Подкрепа на административната реформа в България”, финансиран от Фонда за глобални възможности към Министерство на външните работи на Обединеното кралство и изпълняван от Британски Съвет | ||
![]() Методологията е одобрена с Решение № 20 на Съвета за административната реформа от 20 август 2013 г. и е приета с Решение № 578 на Министерския съвет от 30 септември 2013 г. Методологията е разработена по проект „Въвеждане на комплексно административно обслужване за предоставяне на качествени услуги на гражданите и бизнеса” (№КБ 11-31-2/13.10.2011 г.), с бенефициент администрацията на Министерския съвет и финансиран по Оперативна програма “Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. | ||
![]() Наръчникът е неразделна част от Методологията за усъвършенстване на работните процеси за предоставяне на административни услуги, която е одобрена с Решение № 20 на Съвета за административната реформа от 9 август 2013 г. и приета с Решение № 578 на Министерския съвет от 30 септември 2013 г. Методологията е разработена по проект „Въвеждане на комплексно административно обслужване за предоставяне на качествени услуги на гражданите и бизнеса” (№КБ 11-31-2/13.10.2011 г.), с бенефициент администрацията на Министерския съвет и финансиран по Оперативна програма “Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. | ||
![]() Базисния модел на комплексно административно обслужване е приет с протоколно решение № 23.8 от заседанието на Министерския съвет, проведено на 19 юни 2013 г. Базисният модел е разработен по проект „Въвеждане на комплексно административно обслужване за предоставяне на качествени услуги на гражданите и бизнеса” (№КБ 11-31-2/13.10.2011 г.), с бенефициент администрацията на Министерския съвет и финансиран по Оперативна програма “Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. | ||
![]() Докладът и списъкът са одобрени на заседанието на Съвета за административната реформа, проведено на 8 септември 2016 г. Изготвени са в рамките на проект BG05SFOP001-1.001-0002 „Трансформация на модела на административно обслужване“ с бенефициент Администрация на Министерски съвет. Партньор по проекта е Националното сдружение на общините в Република България. | ||
![]() Моделът е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 16 юли 2018 г. | ||
![]() Каталогът с приоритетни административни услуги от типа „Епизоди от живота“ и „Бизнес събития“ е разработен в изпълнение на проект BG05SFOP001-1.001-0002 „Трансформация на модела на административно обслужване“, финансиран от Оперативна програма „Добро управление“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Каталогът е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 16 юли 2018 г. | ||
![]() Обобщен доклад за изпълнение на Дейност 6 „Стандартизиране, унифициране и опростяване на услугите за гражданите и бизнеса, предоставяни от общинските администрации“ по проект „Трансформация на модела на административно обслужване“ (BG05SFOP001-1.001-0002), финансиран по Оперативна програма „Добро управление“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Докладът е одобрен с протокол № 47 от 19 декември 2018 г. за неприсъствено вземане на решение на основание чл. 12, ал. 2 от Правилника за организацията на дейността на Съвета за административната реформа, приет с Постановление № 283 на Министерския съвет от 2009 г. | ||
![]() Проектът "Таен клиент" е реализиран през 2007 г. от Министерството на държавната администрация и административната реформа. | ||
![]() Проектът "Таен клиент" е реализиран през 2007 г. от Министерството на държавната администрация и административната реформа. | ||
![]() Методологията е одобрена на заседанието на съвета, проведено на 16.09.2019 г. | ||
Работни програми на Съвета за административната реформа | ||
![]() Работната програма е одобрена на заседанието на съвета, проведено на 19 март 2010 г. | ||
![]() Работната програма е одобрена на заседанието на съвета, проведено на 8 февруари 2011 г. | ||
![]() Работната програма е одобрена на заседанието на съвета, проведено на 28 февруари 2012 г. | ||
![]() Работната програма е одобрена на заседанието на съвета, проведено на 18 януари 2013 г. | ||
![]() Работната програма е одобрена на заседанието на съвета, проведено на 5 март 2015 г. | ||
![]() Работната програма на съвета е одобрена на заседанието, проведено на 30 март 2016 г. | ||
![]() Работната програма на съвета е одобрена на заседанието, проведено на 25 октомври 2017 г. | ||
![]() Работната програма на съвета е одобрена на заседанието, проведено на 16 юли 2018 г. | ||
![]() Работната програма на съвета е одобрена на заседанието, проведено на 12 февруари 2019 г. | ||
![]() Работната програма на съвета е одобрена на заседанието, проведено на 3 септември 2020 г. | ||
![]() Работната програма на съвета е одобрена на заседанието, проведено на 28 януари 2021 г. | ||
Развитие на административните структуриВ този раздел са публикувани доклади и изследвания свързани със структурата и функциите на администрацията като цяло и на отделни институции | ||
![]() Докладът е разработен през 2009 г. в рамките на проект "Разработване и прилагане на Единна методология за функционален анализ на административните структури". Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет". | ||
![]() Докладът е разработен през 2008 г. в рамките на проект "Разработване и прилагане на Единна методология за функционален анализ на административните структури". Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет". | ||
![]() Докладът е разработен през 2008 г. в рамките на проект "Разработване и прилагане на Единна методология за функционален анализ на административните структури". Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет". | ||
![]() Докладът е разработен през 2008 г. в рамките на проект "Разработване и прилагане на Единна методология за функционален анализ на административните структури". Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет". | ||
![]() Докладът е разработен през 2008 г. в рамките на проект "Разработване и прилагане на Единна методология за функционален анализ на административните структури". Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет". | ||
![]() Докладът е разработен през 2008 г. в рамките на проект "Разработване и прилагане на Единна методология за функционален анализ на административните структури". Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет". | ||
![]() Докладът е разработен през 2008 г. в рамките на проект "Разработване и прилагане на Единна методология за функционален анализ на административните структури". Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет". | ||
![]() Докладът е разработен през 2008 г. в рамките на проект "Разработване и прилагане на Единна методология за функционален анализ на административните структури". Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет". | ||
![]() Докладът е разработен през 2008 г. в рамките на проект "Разработване и прилагане на Единна методология за функционален анализ на административните структури". Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет". | ||
![]() Докладът е разработен през 2009 г. в рамките на проект "Разработване и прилагане на Единна методология за функционален анализ на административните структури". Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет". | ||
![]() Единната методология е разработена през 2008 г. за провеждане на функционален анализ в държавната административната е изготвена по проект “Разработване и прилагане на Единна методология за функционален анализ на административните структури”, осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. | ||
![]() Наръчника за прилагане на Единната методология за провеждане на функционален анализ е разработен през 2008 г. и е изготвен по проект “Разработване и прилагане на Единна методология за функционален анализ на административните структури”, осъществен с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. | ||
![]() Методологията е разработена през 2019 г. по проект „Създаване на единни правила за провеждане на функционални анализи по хоризонтални и секторни политики“ (BG05SFOP001-2.001-0006), финансиран по Оперативна програма „Добро управление“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Методологията е одобрена на заседанието на Съвета за административната реформа, проведено на 26 март 2019 г. | ||
![]() Наръчникът е разработен през 2019 г. по проект „Създаване на единни правила за провеждане на функционални анализи по хоризонтални и секторни политики“ (BG05SFOP001-2.001-0006), финансиран по Оперативна програма „Добро управление“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Наръчникът е одобрен на заседанието на Съвета за административната реформа, проведено на 26 март 2019 г. | ||
Развитие на човешките ресурси в държавната администрацияВ този раздел са публикувани различни доклади и изследвания свързани с проблемите около развитието на административния капацитет и укрепването на държавната служба | ||
![]() Наръчникът е изготвен през 2008 г. в рамките на проект "Подобряване на политиката по управление на човешките ресурси в държавната администрация", финансиран по Оперативна програма "Административен капацитет" | ||
![]() Методологията е изготвена през 2008 г. в рамките на проект "Подобряване на политиката по управление на човешките ресурси в държавната администрация", финансиран по Оперативна програма "Административен капацитет" | ||
![]() Наръчникът е изготвен през 2008 г. в рамките на проект "Подобряване на политиката по управление на човешките ресурси в държавната администрация", финансиран по Оперативна програма "Административен капацитет" | ||
![]() Методологията е изготвена през 2008 г. в рамките на проект "Подобряване на политиката по управление на човешките ресурси в държавната администрация", финансиран по Оперативна програма "Административен капацитет" | ||
![]() Процедурите са разработени през 2008 г. в рамките на проект "Подобряване на политиката по управление на човешките ресурси в държавната администрация", финансиран по Оперативна програма "Административен капацитет" | ||
![]() Докладът е изготвен през 2008 г. в рамките на проект "Подобряване на политиката по управление на човешките ресурси в държавната администрация", финансиран по Оперативна програма "Административен капацитет" | ||
![]() Докладът е изготвен през 2008 г. в рамките на проект "Подобряване на политиката по управление на човешките ресурси в държавната администрация", финансиран по Оперативна програма "Административен капацитет" | ||
![]() Проучването е реализирано през 2008 г. в рамките на проект "Подобряване на политиката по управление на човешките ресурси в държавната администрация", финансиран по Оперативна програма "Административен капацитет" | ||
![]() Проектът "Подобряване на политиката по управление на човешките ресурси в държавната администрация" е реализиран през 2008 г. и е финансиран по Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд. | ||
![]() Методиката е разработена през 2008 г. в рамките на проект "Ефективния контрол - залог за "умна", компетентна и професионална администрация", финансиран по оперативна програма "Административен капацитет" | ||
![]() Наръчникът е разработена през 2008 г. в рамките на проект "Ефективния контрол - залог за "умна", компетентна и професионална администрация", финансиран по оперативна програма "Административен капацитет" | ||
![]() Докладът е разработен през 2008 г. в рамките на проект "Ефективния контрол - залог за "умна", компетентна и професионална администрация", финансиран по оперативна програма "Административен капацитет" | ||
![]() Моделът е разработен през 2006 г. с финансовата подкрепа на Европейския съюз. | ||
![]() Ръководството е разработено през 2006 г. с финансовата подкрепа на Европейския съюз. | ||
![]() Книгата е издадена през 2007 г. от Института по публична администрация и европейска интеграция с автори: доц. д-р Любомир Стефанов, Невяна Кънева и Снежана Димитрова. | ||
![]() Кодексът за поведение на служителите в държавната администрация е обнародван в Държавен вестник, брой 53 от 22 Юни 2004г. | ||
![]() Стандартите са изготвени през 2008 г. в рамките на проект "Подобряване на политиката по управление на човешките ресурси в държавната администрация", финансиран по Оперативна програма "Административен капацитет" | ||
![]() Методиките са одобрени от Съвета за административната реформа с Решение № 24 от 11 октомври 2013 г. Приложения файл съдържа следните методики: 1. Методика за определяне на ключови длъжности в държавната администрация. 2. Методика за създаване модел на компетенции за длъжностите в държавната администрация. 3. Методика за оценка на компетенциите. 4. Методика за планиране на приемствеността в държавната администрация. 5. Методология за планиране на човешките ресурси в държавната администрация. 6. Механизъм за развитие в кариерата чрез мобилност. 7. Процедура за мобилност в държавната администрация. 8. Механизъм за ротация на служителите в рамките на една администрация. Методиките са разработени по проект "Развитие на системата за планиране и мобилност в държавната администрация", финансиран по Оперативна програма "Административен капацитет"с бенефициент Администрацията на Министерския съвет | ||
Резултати от дейността на Съвета за административната реформаВ този раздел са публикувани материали, пряко свързани с дейността на Съвета за административната реформа или утвърдени от него документи | ||
![]() Механизъмъм за предварително съгласуване с администрацията на Министерския съвет на компенсирани промени по §16, ал.2 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за администрацията, е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 6 декември 2021 г. | ||
![]() Годишният доклад е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 14 юни 2022 г. | ||
![]() Правилата за институционална идентичност на интернет сайтовете и порталите на държавната администрация, са одобрени с Решение № 21 от 2022 г. по процедура за неприсъствено вземане на решения (Протокол № 76 от 28.07.2022 г.) | ||
![]() Годишният доклад е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 16 май 2023 г. | ||
![]() Стандартите за провеждане на обществени консултации са одобрени на заседанието на Съвета за административната реформа, проведено на 26 октомври 2010 г. | ||
![]() Методологията за стратегическо планиране е одобрена на заседанието на Съвета за административната реформа, проведено на 28 април 2010 г. Нейната основна цел е да помогне във формирането на единен подход при разработването на стратегически документи в България. | ||
![]() Насоки за провеждане на оптимизация на държавната администрация, утвърдени на заседанието на Съвета за административната реформа, проведено на 11 февруари 2010 г. | ||
![]() Цели на административната реформа, одобрени на заседанието на Съвета за административната реформа, проведено на 19 март 2010 г. | ||
![]() Концепция за нов модел на заплащане в държавната администрация, приета с протоколно решение № 22.34 на заседанието на Министерския съвет, проведено на 9 юни 2010 г. | ||
![]() Презентация на заместник министър-председателя и министър на финансите Симеон Дянков - 21 април 2010 г. | ||
![]() Планът е приет с Решение № 560 на Министерския съвет от 29 юли 2010 г. във връзка с решение на Съвета за административната реформа, взето на 11 февруари 2010 г., за стартиране на инициативата за изграждане на модерна държавна администрация чрез осъвременяване на нейната организация, подобряване на достъпа, повишаване качеството на публичните услуги и постигане ефикасност на публичните разходи. | ||
![]() Отчетът е приет с Протокол № 13.27 от заседанието на Министерския съвет, проведено на 30 март 2011 г. | ||
![]() Анализът е изготвен от секретариата на Съвета за административната реформа, като представя тенденциите на заетите в сектора на държавното управление спрямо броя на населението в Република България. Използвани са официалните данни на Националния статистически институт (НСИ) в периода 31 декември 2001 г. до 31 декември 2009 г. | ||
![]() Класификаторът на длъжностите в администрацията е одобрен с Решение на Съвета за административната реформа № 4 от 27 май 2011 г. и приет с Постановление на Министерския съвет № 161 от 14 юни 2011 г. (обнародвано в ДВ № 47 от 21 юни 2011 г.). | ||
![]() Презентация за заседанието на Съвета за административната реформа, проведено на 15 ноември 2011 г. | ||
![]() Законопроектът е одобрен с Решение на Министерския съвет № 845 от 18 ноември 2011 г. г. във връзка с Решение № 8 на Съвета за административната реформа от заседанието проведено на 15 ноември 2011 г. | ||
![]() Наредбата е приета с Постановление на Министерския съвет № 314 от 24 ноември 2011 г. | ||
![]() Презентация на секретаря на Съвета за административната реформа, изнесена на заседанието на САР на 28.02.2012 г. | ||
![]() Отчетът е одобрен с Решение № 10 на Съвета за административната реформа от 28 февруари 2012 г. и е приет с Протоколно решение № 15.20 на Министерския съвет от 18 април 2012 г. | ||
![]() Насоките са одобрени с Решение № 12 на Съвета за административната реформа, от заседанието проведено на 28 февруари 2012 г. | ||
![]() Планът е приет с Решение № 808 на Министерския съвет от 8 октомври 2012 г. | ||
![]() Отчетът на Плана за намаляване на регулаторната тежест за бизнеса (приет с Решение № 808 на Министерския съвет от 8 октомври 2012 г.) беше приет с Решение № 17 на заседание на съвета проведено на 18 януари 2013 г. | ||
![]() Концепцията е одобрена с Решение № 26 на Съвета за административната реформа от заседанието проведено на 20 декември 2013 г. и е приета от Управителния съвет на Института по публична администрация на 23 януари 2014 г. | ||
![]() The concept paper has been discussed and approved in the regular meeting of the Council for Administrative Reform (20.12.2013), as well as in the meeting of the Board of Directors of Institute of Public Administration, held on 23.01.2013. | ||
![]() Ръководството е прието в изпълнение на Стратегията за развитие на държавната администрация 2014-2020 г., приета с Решение № 140 на Министерския съвет, и мярка 2 от Плана за изпълнение на Стратегията за развитие на държавната администрация за периода 2014 – 2015 г., приет с Решение № 302 на Министерския съвет от 15 май 2014 г. Ръководството представлява актуализация на разработеното по проект, финансиран от Оперативна програма "Админситративен капацитет" Ръководство за извършване на оценка на въздействието в България. Ръководството е одобрено с Решение № 29 на Съвета за административната реформа от 19 юни 2014 г. и е прието с Решение № 549 на Министерския съвет от 25 юли 2014 г. | ||
![]() Списъкът с набори от данни по приоритетни области, които да се публикуват в отворен формат е одобрен с Решение № 32 на Съвета за административната реформа от заседанието проведено на 13 януари 2015 г. Списъкът е приет и с Решение № 103 на Министерския съвет от 17 февруари 2015 г. | ||
![]() Графика за поетапно публикуване в отворен формат на наборите от данни, приети с Решение № 32 на Съвета за административната реформа от 13 януари 2015 г., беше одобрен на заседанието на съвета, проведено на 5 март 2015 г. | ||
![]() Концепцията за въвеждане на споделени услуги е одобрена на заседанието на Съвета за административната реформа, проведено на 5 март 2015 г. | ||
![]() Анализът относно оптимизиране и актуализация на консултативните съвети на национално ниво е одобрен на заседанието на Съвета за административната реформа, проведено на 17 април 2015 г. | ||
![]() Анализът на дейността на инспекторатите е одобрен на заседанието на Съвета за административната реформа, проведено на 17 април 2015 г. | ||
![]() Концепцията е одобрена на заседанието на Съвета за административната реформа проведено на 17 април 2015 г. | ||
![]() Концепцията е одобрена на заседанието на Съвета за административната реформа проведено на 17 април 2015 г. | ||
![]() Планът за действие за въвеждане, поддържане и развитие на съвременни системи за управление на качеството е одобрен на заседанието на Съвета за административната реформа, проведено на 5 март 2015 г. | ||
![]() Концепцията за създаване на Държавна агенция „Електронно управление” е одобрена на заседанието на Съвета за административната реформа, проведено на 22 май 2015 г. Концепцията е приета от Министерския съвет с протоколно решение № 23.19 от заседанието, проведено на 10 юни 2015 г. | ||
![]() Анализът на потребностите от обучение в държавната администрация на България за периода 2015-2018 г. е одобрен неприсъствено с протокол от 10.12.2015 г. по реда на чл. 12, ал. 2 от Правилника за организацията на дейността на съвета. | ||
![]() Методологията за извършване на анализ на потребностите от обучение в държавната администрация е одобрена неприсъствено с протокол от 10.12.2015 г. по реда на чл. 12, ал. 2 от Правилника за организацията на дейността на съвета. | ||
![]() Пътната карта за изпълнение на Стратегията за развитие на държавната администрация 2015 – 2020 г. е приета с Решение №1033 на Министерския съвет 30 декември 2015 г. | ||
![]() Отчетът е одобрен на заседанието на Съвета за административната реформа, проведено на 8 септември 2016 г. и е приет с протоколно решение № 43.1 на Министерския съвет от 19 октомври 2016 г. | ||
![]() Годишният доклад е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 16 юли 2018 г. | ||
![]() Списък от законопроекти и закони за извършване на предварителна или последваща оценка на въздействие в рамките на проект № BG05SFOP001-2.001-0012 с наименование „Изграждане на капацитет за извършване на оценка на въздействието в държавната администрация“, финансиран по Оперативна програма „Добро управление“, с бенефициент – администрацията на Министерския съвет. Списъкът е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 16 юли 2018 г. | ||
![]() Годишният доклад е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 26 март 2019 г. | ||
![]() Документът е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 16.09.2019 г. | ||
![]() Образец на Списък на физическите и юридическите лица, на които е възложено от държавата или общините да изработят проекти на нормативни актове и оценки на въздействието /съгласно §1 от допълнителните разпоредби на Закона за нормативните актове/. Образецът на списък е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 16 септември 2019 г. | ||
![]() Образец на Справка за отразяване на постъпилите предложения и становища от обществени консултации. Образецът е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 16 септември 2019 г. | ||
![]() Образец на Съобщение за липса на постъпили предложения и становища от обществени консултации. Образецът е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 16 септември 2019 г. | ||
![]() Стандартите са одобрени на заседанието на съвета, проведено на 16 септември 2019 г. | ||
![]() Образецът на доклад за цялостна предварителна оценка на въздействието е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 3 септември 2020 г. | ||
![]() Стандартите за прилагане на алтернативни регулаторни подходи с направените изменения са одобрени на заседанието на съвета, проведено на 3 септември 2020 г. | ||
![]() Образецът на Доклад за последваща оценка на въздействието е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 28 януари 2021 г. |
![]() ![]() ![]() | |
Създаден от "ИTA Трейд" ООД |