| ![]() Председател/и
Заместник-председател/и
Членове
Акт за създаване и поименен състав на съветаПостановление № 192 на Министерския съвет от 5 август 2009 г. за създаване на Съвета за административната реформа Обн., ДВ, бр. 64 от 11.08.2009 г., изм. и доп., бр. 97 от 8.12.2009 г., в сила от 8.12.2009 г., бр. 25 от 25.03.2011 г., в сила от 25.03.2011 г., изм., бр. 77 от 4.10.2011 г., в сила от 4.10.2011 г., изм. и доп., бр. 80 от 14.10.2011 г., в сила от 14.10.2011 г., изм., бр. 30 от 26.03.2013 г., в сила от 20.03.2013 г., бр. 62 от 12.07.2013 г., в сила от 3.07.2013 г., бр. 69 от 6.08.2013 г., в сила от 6.08.2013 г., изм. и доп., бр. 16 от 25.02.2014 г., изм., бр. 67 от 12.08.2014 г., изм. и доп., бр. 101 от 9.12.2014 г., в сила от 9.12.2014 г., изм., бр. 19 от 13.03.2015 г., в сила от 13.03.2015 г., изм. и доп., бр. 63 от 4.08.2017 г., в сила от 4.08.2017 г., изм., бр. 1 от 3.01.2019 г., в сила от 1.01.2019 г., бр. 29 от 9.04.2021 г., бр. 20 от 11.03.2022 г., в сила от 11.03.2022 г. Заповед № Р - 59 от 5.04.2022 г. за определяне на поименния състав на съвета. Правилник за организация на дейността на съветаПравилникът за организацията на дейността на Съвета за административната реформа е приет с Постановление № 283 на Министерския съвет от 27 ноември 2009 г.
Приет с ПМС № 283 от 27.11.2009 г., обн., ДВ, бр. 97 от 08.12.2009 г., в сила от 8.12.2009 г., изм., бр. 46 от 18.06.2010 г., в сила от 18.06.2010 г., бр. 15 от 18.02.2011 г., в сила от 18.02.2011 г., изм. и доп., бр. 25 от 25.03.2011 г., в сила от 25.03.2011 г., бр. 77 от 4.10.2011 г., в сила от 4.10.2011 г., бр. 80 от 14.10.2011 г., в сила от 14.10.2011 г., доп., бр. 101 от 18.12.2012 г., в сила от 18.12.2012 г., изм., бр. 30 от 26.03.2013 г., в сила от 20.03.2013 г., бр. 62 от 12.07.2013 г., в сила от 3.07.2013 г., бр. 69 от 6.08.2013 г., в сила от 6.08.2013 г., изм. и доп., бр. 16 от 25.02.2014 г., изм., бр. 67 от 12.08.2014 г., изм. и доп., бр. 101 от 9.12.2014 г., в сила от 9.12.2014 г., изм., бр. 19 от 13.03.2015 г., в сила от 13.03.2015 г., изм. и доп., бр. 63 от 4.08.2017 г., в сила от 4.08.2017 г., изм., бр. 1 от 3.01.2019 г., в сила от 1.01.2019 г., изм. и доп., бр. 54 от 16.06.2020 г., в сила от 16.06.2020 г., бр. 20 от 11.03.2022 г., в сила от 11.03.2022 г. Работна програмаОдобрените работни програми на Съвета за административната реформа за предходни години се намират в рубриката "Библиотека". Работната програма за 2022 г. е одобрена на заседанието на съвета, проведено на 3 май 2022 г. Доклади за дейността на съвета
Докладът за дейността на Съвета за административната реформа за 2021 г. е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 3 май 2022 г. Докладът е одобрен и с протоколно Решение № 20.3 на Министерския съвет от 12 май 2022 г. Отчетът за дейността на Съвета за административната реформа през 2010 г. е приет на заседанието, проведено на 24 февруари 2011 г. Отчетът за дейността на Съвета за административната реформа през 2011 г. е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 28 февруари 2012 г. с Решение № 9. Отчетът е приет от Министерския съвет с протоколно решение № 14.6 на 11 април 2012 г. Отчетът за дейността на Съвета за административната реформа през 2012 г. е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 18 януари 2013 г. с Решение № 14. Докладът за дейността на Съвета за административната реформа за 2013 г. е одобрен от съвета с Протокол № 33 от 6 юни 2014 г. Докладът е приет от Министерския съвет с протоколно решение № 25.29 от заседанието на 25 юни 2014 г. Докладът за дейността на Съвета за административната реформа за 2014 г. е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 5 март 2015 г. Докладът е приет и с протоколно Решение № 11.2 на Министерския съвет от 18 март 2015 г. Докладът за дейността на Съвета за административната реформа за 2015 г. е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 30 март 2016 г. Докладът е приет и с протоколно Решение № 16.2 на Министерския съвет от 20 април 2016 г. Отчетът за дейността на Съвета за административната реформа през 2009 г. е приет на заседанието, проведено на 19 март 2010 г. Докладът за дейността на Съвета за административната реформа за 2016 г. е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 25 октомври 2017 г. Докладът е одобрен и с протоколно Решение № 47.1 на Министерския съвет от 7 ноември 2017 г. Докладът за дейността на Съвета за административната реформа за 2017 г. е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 16 юли 2018 г. Докладът е одобрен и с протоколно Решение № 29.1 на Министерския съвет от 25 юли 2018 г. Докладът за дейността на Съвета за административната реформа за 2018 г. е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 12 февруари 2019 г. Докладът е одобрен и с протоколно Решение № 8.2 на Министерския съвет от 20 февруари 2019 г. Докладът за дейността на Съвета за административната реформа за 2019 г. е одобрен с решението по т. 2 от протокол № 55 от 25 март 2020 г. Докладът е одобрен и с протоколно Решение № 34.2 на Министерския съвет от 3 юни 2020 г. Докладът за дейността на Съвета за административната реформа за 2020 г. е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 28 януари 2021 г. Докладът е одобрен и с протоколно Решение № 13.1 на Министерския съвет от 24 февруари 2021 г. Протоколи от проведените заседания: 2013 г. - 2022 г.Протоколите от заседанията на Съвета за административната реформа за периода 2009 - 2012 г. се намират в рубриката "Заседания". Одобрените от съвета документи се намират в рубриката "Библиотека".
Секретариат и работни групи към съветаСъгласно чл. 14, ал. 1 от Правилника за организацията на дейността на Съвета за административната реформа административното и техническото обслужване и експертното осигуряване на съвета се осъществява от дирекция "Модернизация на администрацията" в администрацията на Министерския съвет, която изпълнява функциите на секретариат. На основание (л. 2а, ал. 1 и 2 от Постановление № 192 на Министерския съвет за създаване на Съвета за администравната реформа за подпомагане на работата на съвета при изпълнение на функциите му към него могат да се създават работни групи, като броят, структурата, задачите, организацията на работата и поименният състав на работните групи се определят с решение. Съгласно решението по т. 6 от Протокола от заседанието на Съвета за административната реформа, проведено на 25 октомври 2017 г. към съвета се създават постоянни работни групи за развитие на човешките ресурси и за оценка на въздействието. Съгласно решението по т. 6 от Протокола от заседанието на Съвета за административната реформа, проведено на 6 декември 2021 г. към съвета се създава работна група за прозрачност и достъп до информация.
Правилата за организацията на дейността на секретариата на Съвета за административната реформа са утвърдени от главния секретар на Министерския съвет през 2011 г. Документът е одобрен на заседанието на Съвета за административната реформа, проведено на 16 юли 2018 г. Решения на Съвета за административната реформа: 2013 - 2015 г.Решенията от заседанията на Съвета за административната реформа в периода 2011 -2012 г. се намират в рубриката "Заседания". В периода 2009 - 2011 г. и след януари 2013 г. решенията на съвета се съдържат само в протоколите от проведените заседания.
ФункцииСъветът за административната реформа е консултативен орган на Министерския съвет при координацията на правителствената политика в областта на държавната администрация. Съветът за административната реформа има следните функции: 1. прави преглед на структурата, дейността и организационното състояние на администрациите в изпълнителната власт и предлага стратегически насоки и политики за тяхното развитие и усъвършенстване; 2. съгласува преди внасянето им за разглеждане на заседание на Министерския съвет въпросите и проектите на актове, свързани със създаване, преобразуване и закриване на административни структури, с определяне на техните функции и численост; 3. предлага на органите на изпълнителната власт действия за оптимизиране работата на подпомагащите ги администрации; 4. предлага на органите на изпълнителната власт действия за подобряване на координацията в дейността на администрацията на изпълнителната власт и за освобождаване от несвойствени за нея дейности; 5. прави предложения за промени в нормативните актове, свързани с длъжностите, подбора и статута на служителите, както и със системата за заплащане в държавната администрация; 6. координира политиката за подобряване на административното обслужване и за намаляване на регулаторната тежест; 7. обсъжда проекти на стратегически документи и нормативни актове, свързани със: а) административната реформа на централно, областно и общинско ниво; б) намаляването на регулаторната тежест за бизнеса; в) административното обслужване; г) статута на държавния служител и управлението на човешките ресурси в държавната администрация;
Регулаторен борд към съветаСъгласно чл. 2б, ал.1 от ПМС № 192 от 2009 г. за създаване на съвета:
(1) Към съвета се създава Регулаторен борд с председател – заместник министър-председателят по ефективно управление, и членове, определени със заповед на министър-председателя. В заповедта се посочват и резервни членове. (2) Регулаторният борд: 1. извършва периодични секторни прегледи на административното регулиране и административния контрол на стопанската дейност; 2. дава становища относно необходимостта, вида и обхвата на предложени за въвеждане с проекти на нормативни актове регулаторни режими по смисъла на чл.4, ал. 1 от Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност или друга форма на увеличаване или намаляване на регулаторната тежест за гражданите и бизнеса; 3. извършва периодичен преглед и контрол върху изпълнението на приетите от Министерския съвет мерки за намаляване на административната и регулаторната тежест; 4. разглежда докладите на работните групи, на които са възложени задачи, свързани с намаляване на административната и регулаторната тежест; 5. разглежда други въпроси, свързани с намаляването на административната и регулаторната тежест, по инициатива на министър-председателя, заместник министър-председателите или министрите. (3) Становищата по ал. 2, т. 2 се дават въз основа на изслушване на вносителя от Регулаторния борд, когато при съгласуването по чл. 32 от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация или при обществените консултации по Закона за нормативните актове е получено становище, с което се възразява срещу разпоредби от проекта на нормативен акт, за които е установено, че ще имат ефект върху регулаторната тежест. (4) По изключение, по преценка на председателя на борда становището по ал. 2, т. 2 се дава без провеждане на изслушване, ако има основания за спешно приемане на нормативния акт или ако бележките и предложенията в становището по ал. 3 са отразени от вносителя. (5) Решенията на борда в изпълнение на функциите по ал. 2, т. 1, 3 и 4 се представят на министър-председателя и на участниците в заседанията. Решенията по ал. 2, т. 2 се включват в доклада на вносителя при разглеждането на проекта на акт от Министерския съвет. Становище на Регулаторния борд относно проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина Становище на Регулаторния борд относно проект на Постановление на Министерския съвет за приемане на Наредба за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали Предстоящи заседания - дневен ред
Експертна мрежа за оценка на въздействиетоЕкспертната мрежа за оценка на въздействието към Съвета за административната реформа, е създадена на заседанието на съвета, проведено на 14 юни 2022 г.
|
![]() ![]() ![]() | |
Създаден от "ИTA Трейд" ООД |