| ![]() Председател/и
Заместник-председател/иЧленове
Акт за създаване и поименен състав на съветаПостановление № 192 на Министерския съвет от 5 август 2009 г. (Обн., ДВ, бр. 64 от 11.08.2009 г., изм. и доп., ДВ, бр. 97 от 2009 г., бр. 25, 77 и 80 от 2011 г., бр. 30, 62 и 69 от 2013 г., бр. 16, 67 и 101 от 2014 г., бр. 63 от 2017 г. и бр. 1 от 2019 г.) Заповед № Р-193 от 23 октомври 2017 г. за определяне на поименния състав на Съвета за административната реформа Заповед № Р - 55 от 10 април 2018 г. за изменение на Заповед № Р-193 от 23 октомври 2017 г. за определяне на поименния състав на Съвета за административната реформа Заповед № Р-177 от 2 ноември 2018 г. за изменение на Заповед № Р-193 от 23 октомври 2017 г. за определяне на поименния състав на Съвета за административната реформа, изменена със Заповед № Р - 55 от 10 април 2018 г. Заповед № Р-2 от 4 януари 2019 г. за изменение на Заповед № Р - 193 от 23 октомври 2017 г. за определяне на поименния състав на Съвета за административната реформа, изменена със Заповед № Р – 55 от 10 април 2018 г. и Заповед № Р – 177 от 2 ноември 2018 г.
Заповед № Р-86 от 27 юни 2019 г. за изменение на Заповед № Р-193 от 23 октомври 2017 г. за определяне на поименния състав на Съвета за административната реформа, изменена със Заповед № Р-55 от 10 април 2018 г., Заповед № Р-177 от 2 ноември 2018 г. и Заповед № Р-2 от 4 януари 2019 г. Заповед № Р-119 от 20 септември 2019 г. за изменение на Заповед № Р - 193 от 23 октомври 2017 г. за определяне на поименния състав на Съвета за административната реформа, изменена със Заповед № Р - 55 от 10 април 2018 г., Заповед № Р - 177 от 2 ноември 2018 г., Заповед № Р - 2 от 4 януари 2019 г. и Заповед № Р - 86 от 27.06.2019 г. Заповед № Р-32 от 18 февруари 2020 г. за изменение на Заповед № Р-193 от 23 октомври 2017 г. за определяне на поименния състав на Съвета за административната реформа, изменена със Заповед № Р-55 от 10 април 2018 г., Заповед № Р-177 от 2 ноември 2018 г., Заповед № Р-2 от 4 януари 2019 г., Заповед № Р-86 от 27 юни 2019 г. и Заповед № Р-119 от 20 септември 2019 г. Заповед № Р-122 от 26 август 2020 г. за изменение на Заповед № Р-193 от 23 октомври 2017 г. за определяне на поименния състав на Съвета за административната реформа, изменена със Заповед № Р-55 от 10 април 2018 г., Заповед № Р-177 от 2 ноември 2018 г., Заповед № Р-2 от 4 януари 2019 г., Заповед № Р—86 от 27 юни 2019 г., Заповед № Р-119 от 20 септември 2019 г. и Заповед № Р-32 от 18 февруари 2020 г. Заповед № Р-170 от 17 ноември 2020 г. зА изменение на Заповед № Р-193 от 23 октомври 2017 г. за определяне на поименния състав на Съвета за административната реформа, изменена със Заповед № Р - 55 от 10 април 2018 г., Заповед № Р - 177 от 2 ноември 2018 г., Заповед № Р - 2 от 4 януари 2019 г., Заповед № Р - 86 от 27 юни 2019 г., Заповед № Р - 119 от 20 септември 2019 г., Заповед № Р - 32 от 18 февруари 2020 г. и Заповед № Р - 122 от 26 август 2020 г. Заповед № Р-182 от 14 декември 2020 г. за изменение на Заповед № Р-193 от 23 октомври 2017 г. за определяне на поименния състав на Съвета за административната реформа, изменена със Заповед № Р - 55 от 10 април 2018 г., Заповед № Р - 177 от 2 ноември 2018 г., Заповед № Р - 2 от 4 януари 2019 г., Заповед № Р - 86 от 27 юни 2019 г., Заповед № Р - 119 от 20 септември 2019 г., Заповед № Р - 32 от 18 февруари 2020 г., Заповед № Р - 122 от 26 август 2020 г. и Заповед № Р-170 от 17 ноември 2020 г. Заповед № Р-182 от 14 декември 2020 г. за изменение на Заповед № Р-193 от 23 октомври 2017 г. за определяне на поименния състав на Съвета за административната реформа, изменена със Заповед № Р - 55 от 10 април 2018 г., Заповед № Р - 177 от 2 ноември 2018 г., Заповед № Р - 2 от 4 януари 2019 г., Заповед № Р - 86 от 27 юни 2019 г., Заповед № Р - 119 от 20 септември 2019 г., Заповед № Р - 32 от 18 февруари 2020 г., Заповед № Р - 122 от 26 август 2020 г., Заповед № Р-170 от 17 ноември 2020 г. и Заповед № Р-182 от 14 декември 2020 г. Правилник за организация на дейността на съветаПравилникът за организацията на дейността на Съвета за административната реформа е приет с Постановление № 283 на Министерския съвет от 27 ноември 2009 г. (Приет с ПМС № 283 от 27.11.2009 г., обн., ДВ, бр. 97 от 08.12.2009 г., изм. и доп. ДВ, бр. 46 от 2010 г., бр. 15, 25, 77 и 80 от 2011 г., бр. 101 от 2012 г., бр. 30, 62 и 69 от 2013 г., бр. 16, 67 и 101 от 2014 г., бр. 63 от 2017 г., бр. 1 от 2019 г. и бр. 54 от 2020)
Работна програмаОдобрените работни програми на Съвета за административната реформа за предходни години се намират в рубриката "Библиотека". Доклади за дейността на съвета
Отчетът за дейността на Съвета за административната реформа през 2010 г. е приет на заседанието, проведено на 24 февруари 2011 г. Отчетът за дейността на Съвета за административната реформа през 2011 г. е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 28 февруари 2012 г. с Решение № 9. Отчетът е приет от Министерския съвет с протоколно решение № 14.6 на 11 април 2012 г. Отчетът за дейността на Съвета за административната реформа през 2012 г. е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 18 януари 2013 г. с Решение № 14. Докладът за дейността на Съвета за административната реформа за 2013 г. е одобрен от съвета с Протокол № 33 от 6 юни 2014 г. Докладът е приет от Министерския съвет с протоколно решение № 25.29 от заседанието на 25 юни 2014 г. Докладът за дейността на Съвета за административната реформа за 2014 г. е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 5 март 2015 г. Докладът е приет и с протоколно Решение № 11.2 на Министерския съвет от 18 март 2015 г. Докладът за дейността на Съвета за административната реформа за 2015 г. е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 30 март 2016 г. Докладът е приет и с протоколно Решение № 16.2 на Министерския съвет от 20 април 2016 г. Отчетът за дейността на Съвета за административната реформа през 2009 г. е приет на заседанието, проведено на 19 март 2010 г. Докладът за дейността на Съвета за административната реформа за 2016 г. е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 25 октомври 2017 г. Докладът е одобрен и с протоколно Решение № 47.1 на Министерския съвет от 7 ноември 2017 г. Докладът за дейността на Съвета за административната реформа за 2017 г. е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 16 юли 2018 г. Докладът е одобрен и с протоколно Решение № 29.1 на Министерския съвет от 25 юли 2018 г. Докладът за дейността на Съвета за административната реформа за 2018 г. е одобрен на заседанието на съвета, проведено на 12 февруари 2019 г. Докладът е одобрен и с протоколно Решение № 8.2 на Министерския съвет от 20 февруари 2019 г. Докладът за дейността на Съвета за административната реформа за 2019 г. е одобрен с решението по т. 2 от протокол № 55 от 25 март 2020 г. Докладът е одобрен и с протоколно Решение № 34.2 на Министерския съвет от 3 юни 2020 г. Протоколи от проведените заседания: 2013 г. - 2020 г.Протоколите от заседанията на Съвета за административната реформа за периода 2009 - 2012 г. се намират в рубриката "Заседания". Одобрените от съвета документи се намират в рубриката "Библиотека".
Секретариат и работни групи към съветаСъгласно чл. 14, ал. 1 от Правилника за организацията на дейността на Съвета за административната реформа административното и техническото обслужване и експертното осигуряване на съвета се осъществява от дирекция "Модернизация на администрацията" в администрацията на Министерския съвет, която изпълнява функциите на секретариат. Съгласно решението по т. 6 от Протокола от заседанието на Съвета за административната реформа, проведено на 25 октомври 2017 г. и на основание чл. 2а от Постановление № 192 на Министерския съвет за създаване на Съвета за административната реформа, към съвета се създават постоянни работни групи за развитие на човешките ресурси и за оценка на въздействието. Правилата за организацията на дейността на секретариата на Съвета за административната реформа са утвърдени от главния секретар на Министерския съвет през 2011 г. Документът е одобрен на заседанието на Съвета за административната реформа, проведено на 16 юли 2018 г. Решения на Съвета за административната реформа: 2013 - 2015 г.Решенията от заседанията на Съвета за административната реформа в периода 2011 -2012 г. се намират в рубриката "Заседания". В периода 2009 - 2011 г. и след януари 2013 г. решенията на съвета се съдържат само в протоколите от проведените заседания.
ФункцииСъветът за административната реформа е консултативен орган на Министерския съвет при координацията на правителствената политика в областта на държавната администрация. Съветът за административната реформа има следните функции: б) намаляване на регулаторната тежест за бизнеса;
Регулаторен борд към съветаСъстав (чл. 2б, ал.1 от ПМС № 192 от 2009 г. за създаване на съвета): Председател – заместник министър-председателят по чл. 5, ал. 1. т. 2 от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация, и членове, определени със заповед на министър-председателя. Функции (чл. 2б, ал. 2 от ПМС № 192 от 2009 г. за създаване на съвета): 1. извършва периодични секторни прегледи на административното регулиране и административния контрол на стопанската дейност; 2. дава становища относно необходимостта, вида и обхвата на предложени за въвеждане с проекти на нормативни актове регулаторни режими по смисъла на чл. 4, ал. 1 от Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност или друга форма на увеличаване или намаляване на регулаторната тежест за гражданите и бизнеса; 3. извършва периодичен преглед и контрол върху изпълнението на приетите от Министерския съвет мерки за намаляване на административната и регулаторната тежест; 4. разглежда докладите на работните групи, на които са възложени задачи, свързани с намаляване на административната и регулаторната тежест; 5. разглежда други въпроси, свързани с намаляването на административната и регулаторната тежест, по инициатива на министър-председателя, заместник министър-председателите или министрите. Становища и решения (чл. 2б, ал. 3, 4 и 5 от ПМС № 192 от 2009 г. за създаване на съвета): Становищата по чл. 2б, ал. 2, т. 2 от ПМС № 192 от 2009 г. за създаване на съвета се дават въз основа на изслушване на вносителя от Регулаторния борд, когато при съгласуването по чл. 32 от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация или при обществените консултации по Закона за нормативните актове е получено становище, с което се възразява срещу разпоредби от проекта на нормативен акт, за които е установено, че ще имат ефект върху регулаторната тежест. По изключение, по преценка на председателя на борда становището по чл. 2б, ал. 2, т. 2 от ПМС № 192 от 2009 г. за създаване на съвета се дава без провеждане на изслушване, ако има основания за спешно приемане на нормативния акт или ако бележките и предложенията в становището по ал. 3 са отразени от вносителя. Решенията на борда в изпълнение на функциите по чл. 2б, ал. 2, т. 1, 3 и 4 от ПМС № 192 от 2009 г. за създаване на съвета се представят на министър-председателя и на участниците в заседанията. Решенията се включват в доклада на вносителя при разглеждането на проекта на акт от Министерския съвет. Становище на Регулаторния борд относно проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина Становище на Регулаторния борд относно проект на Постановление на Министерския съвет за приемане на Наредба за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали |
![]() ![]() ![]() | |
Създаден от "ИTA Трейд" ООД |